اخبار

تحلیل بازار تبلیغات ایران و جهان (بخش چهارم)

تحلیل وضعیت بازار تبلیغات در افق 2020

همانطور که گفته شد بازار تبلیغات متناسب با درآمد ناخالص داخلی تقریبا به نسبتی برابر تغییر می کند و بازار بدون رشد محسوب می شود اما هزینه های تبلیغاتی به طور پیوسته افزایش می یابد به عنوان مثال در سال 2017 ارزش هزینه های تبلیغاتی در کل جهان در حدود 550 میلیارد دلار و درسال 2018 به حدود  557.99 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال2017 (534.8 میلیارد دلار) با رشدی بالغ بر 4.3 درصد (سالانه) روبرو بوده است.

آمریکای شمالی منطقه ای است که بیشترین سرمایه گذاری را در این بخش انجام وبه دنبال آن آسیا و اروپای غربی قرار گرفته اند. خاورمیانه و آفریقا و همچنین اروپای مرکزی و شرقی نیز کمترین میزان هزینه های تبلیغاتی را داشته اند. ایالات متحده آمریکا با صرف بیش از 190 میلیارد دلار هزینه تبلیغاتی درسال 2016، عنوان بزرگترین بازار تبلیغات جهان را به خود اختصاص داد و چین با فاصله ای به نسبت زیاد و با صرف هزینه ای نصف کشور امریکا به عنوان دومین بازار بزرگ تبلیغات شناخته شد.

 انتظار می رود آمریکای شمالی کماکان بزرگترین بازار آگهی های تبلیغاتی باشد و آسیا و اقیانوسیه با فاصله ای نزدیک آن را دنبال کنند. اروپای غربی نیز باصرف نیمی از آنچه در امریکای شمالی هزینه شده است در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.

پژوهشگران: حسین ابطحی ، وحید آزاد منش

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۱۷
مرکز توسعه فرهنگ وهنر در فضای مجازی |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید