• اخبار

محور اصلی شبکه‌های ملی فرهنگ دستیابی به تولید محتوای دیجیتالی است

محور اصلی شبکه‌های ملی فرهنگ دستیابی به تولید محتوای دیجیتالی است
مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ محور اصلی شبکه های ملی فرهنگ را دستیابی به تولید محتوای دیجیتالی دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین­الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه­های دیجیتال، مهدی میلانی زاده، با اشاره به طراحی، تجهیز و راه اندازی شبکه ملی فرهنگ اظهار کرد: پس از پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اواخر سال 88، ایجاد شبکه ملی فرهنگ در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید و کار خود را به صورت پایلوت از سال 89 آغاز کرد.

وی ادامه داد: بودجه اجرای این طرح بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و تأمین هزینه مکان و نیروی انسانی نیز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ ایجاد ارتباط بین مراکز فرهنگی دیجیتالی و سنتی، راه‌اندازی پرتال ملی فرهنگ،  برگزاری دوره‌های آموزشی،رحمایتی و فرهنگ سازی در حوزه رسانه‌های دیجیتال را از اهداف این طرح برشمرد.

میلانی زاده راه اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال را محور اصلی فعالیت‌ شبکه ملی فرهنگ خواند و خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم­نامه اولیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 500 مرکز فرهنگی دیجیتال در سراسر کشور ایجاد می­شود.

مدیر شبکه ملی فرهنگ با اشاره به اینکه 250 مرکز فرهنگی دیجیتال تا پایان سال جاری آماده خواهد شد، اظهار کرد: در برخی از شهرهای استان­های اردبیل، تهران، بوشهر، کرمان، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، استان مرکزی، هرمزگان و همدان مراکز فرهنگی دیجیتال ایجاد می­شود.

وی با تأکید بر اینکه این مراکز در سراسر کشور ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس تقسیم بندی مراکز فرهنگی دیجیتالی در چهار بخش شهری، استانی، منطقه ای و خانه‌های فرهنگ تجهیز و راه اندازی خواهند شد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ ادامه داد: خانه­های فرهنگ سر شاخه‌های اصلی هستند، که در کانون­های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد ایجاد می‌شوند. از بین 250 مرکز فرهنگی که تا پایان بهمن ماه ایجاد خواهد شد، حدود 180 مرکز فرهنگی دیجیتال در خانه‌های فرهنگ مساجد راه اندازی می­شود.

وی اظهار کرد: مجتمع­های فرهنگی دیجیتال شهری در ادارات کل ارشاد و در استان‌ها در مراکز استان‌ها نیز ایجاد می­شود و برای ایجاد مجتمع‌های منطقه­ای نیز از مراکز رشد دانشگاه‌ها استفاده می­شود.

میلانی زاده درباره نوع فعالیت این مراکز گفت: ارائه و معرفی نرم افزار آموزشی، بازی و اینترنت بخش‌های تعریف شده این مراکز هستند. هم­چنین علاقه مندان می­توانند نرم افزارهای مورد نیاز خود را با تخفیف مناسب از این مراکز خریداری کنند.

مدیر شبکه ملی فرهنگ تصریح کرد: در این مراکز متقاضیان به بازی‌های مجاز تولید شده و سایت‌های مورد تأیید و برتر دسترسی دارند.

وی با اشاره به برگزاری دوره­‌های آموزشی تولید محتوا در مراکز فرهنگی دیجیتال گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها  این است که مصرف کننده دیجیتال به تولیده کننده محتوای دیجیتال تبدیل شود.

میلانی زاده در ادامه افزود: در جشنواره رسانه‌های دیجیتال، 74 کشور در بخش کاریکاتور حضور فعال داشتند که از بین کاریکاتورهای برگزیده در حوزه فرهنگ سازی رسانه‌های دیجیتال تعدادی را به صورت تابلو تهیه و در اختیار مراکز فرهنگی دیجیتال قرار خواهیم داد و علاوه بر آن پیام­های ساخته شده انیمیشنی در دسترس این مراکز قرار خواهد گرفت. تهیه بنر، استند و کتابچه­های آموزشی از جمله ابزاری است که در اختیار مراکز فرهنگی دیجیتالی قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه ملی فرهنگ با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی دیجیتالی بهترین فرصت برای ارائه آثار فرهنگی جوانان است تأکید کرد: مراکز فرهنگی دیجیتالی مکانی امن برای نوجوانان و جوانان است و خانواده‌ها با اطمینان خاطر می‌توانند فرزندان خود را به سوی این مراکز راهنمایی و هدایت کنند. تمام نرم افزارها ارائه شده در این مراکز مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۰۰
  • نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500