• اخبار

شرایط حضور و ارائه محصولات در پنجمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال اعلام شد

شرایط حضور و ارائه محصولات در پنجمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال اعلام شد
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ها،ضوابط و آئین نامه های داخلی بخش‌هاو شرایط حضور و ارائه محصولات در پنجمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال را اعلام کرد.

پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 14 لغایت 23 مهرماه سال جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار می‌گردد.شامل بخش های زیر می باشد:

  1. نرم‌افزارهای رسانه‌ای
  2. نرم‌افزار‌های تلفن همراه
  3. بازی‌های رایانه ای
  4. پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها
  5. هنرهای دیجیتال
  6. پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال
  7. بین‌الملل
  8. تولیدات مراکز فرهنگی دیجیتال
  9. تولیدات رسانه های دیجیتال دانش آموزی
  10. خانواده و رسانه‌های دیجیتال
  11. رسانه دیجیتال در آیینه هنر
  12. مراکز ارائه دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال
  13. شهر دیجیتال،  اصلاح الگوی مصرف
  14. نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی
  15. سازمان‌ها و استان‌ها
  16. برگزیدگان ادوار جشنواره ملی رسانه های دیجیتال
  17. جنگ نرم در رسانه های دیجیتال
  18. مسابقات
  19. بخش ویژه رسانه‌های دیجیتال و بیداری اسلامی

 ضوابط نمایشگاه

کلیه افرادی که مطابق آیین‌نامه داخلی هرکدام از بخش‌های نمایشگاه در یکی از زمینه‌های عنوان شده اثری داشته باشند، می‌توانند در نمایشگاه اقدام به اخذ غرفه و عرضه اثر خود کنند.

 نحوه حضور در نمایشگاه

 متقاضیان اخذ غرفه در نمایشگاه موظفند تا تاریخ 22شهریورماه درخواست حضور خود را از طریق پایگاه اینترنتی www.dmf.ir ثبت نمایند.

  1. تذکر :به تقاضاهایی که بعد از تاریخ یاد شده ارائه شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد. (در صورت تمدید مهلت ثبت‌نام مبلغ محاسبه غرفه با 50 درصد افزایش تعرفه همراه خواهد بود)
  2. مابه‌التفاوت مبلغ اضافه شده یا کسر شده مساحت متراژ واگذاری تا ۲۰ درصد با توجه به طراحی و نقشه‌کشی سالن‌ها با نظر مدیریت طراحی و غرفه‌آرایی محاسبه و از سوی طرفین  مبلغ مورد نظر قابل پرداخت خواهد بود.
  3. مشارکت کننده حق تقاضای انصراف از شرکت در نمایشگاه را نداشته و وجه واریزی مسترد نخواهد گردید.
  4. در طراحی کل نمایشگاه و تخصیص غرفه‌ها به غرفه‌داران، برگزار کننده با حفظ مصالح عمومی نمایشگاه و نیز حقوق سایر شرکت کنندگان، دارای اختیار تام بوده و مشارکت کننده نمی‌تواند نسبت به محل اختصاص یافته اعتراضی داشته باشد.
  5. هرگونه تغییر و تعویض غرفه و یا واگذاری محل تعیین شده به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر ممنوع است و با متخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.
  6. خروج کالا و اموال غرفه‌داران پس از پایان نمایشگاه منوط به اخذ برگه تسویه حساب از کمیته ثبت‌نام نمایشگاه است و بدیهی است حراست نمایشگاه  مجاز است از خروج اموال و کالاهای غرفه دارانی که برگه تسویه حساب نهایی را اخذ نکرده‌اند جلوگیری کند.
  7. ساعت بازدید از نمایشگاه از 10 صبح الی 21 است، کلیه‌ غرفه‌داران موظفند از ساعت 9:30 الی 21:30 در محل غرفه‌ خود حضور داشته باشند.
  8. جانمایی برعهده ستاد برگزاری نمایشگاه است و غرفه‌دار حق هیچ‌گونه اعتراضی به نحوه‌ جانمایی را نخواهد داشت.
  9. برگزیدگان سه دوره جشنواره رسانه‌های دیجیتال از اولویت در جانمایی برخوردار خواهند بود.

 

امور غرفه‌ها

  1. کلیه عملیات غرفه‌چینی از ساعت 10 روز 12 مهر ماه آغاز و باید تا  ساعت 20 روز 13 مهر پایان یابد. به صورتی که نیاز به هیچ‌گونه اقدامی تا زمان افتتاح نداشته باشد. قابل ذکر است درب سالن‌های نمایشگاه از ساعت 20 روز 13مهرماه تا ساعت 9:30 صبح 14 مهر ماه پلمپ خواهد بود.
  2. در صورتی که متقاضی علاوه بر روشنایی که ستاد برگزاری نمایشگاه در اختیار او قرار می‌دهد، بخواهد از لامپ‌های اضافی استفاده نماید حتما باید از لامپ کم مصرف استفاده نماید.
  3. غرفه‌داران حق هیچ‌گونه تغییر در غرفه‌های پیش ساخته اعم از رنگ آمیزی و ساخت و ساز را ندارند. درصورت تخلف موظف به جبران خسارت وارده هستند.
  4. غرفه‌هایی که رأساً نسبت به غرفه‌سازی اقدام می‌کنند می‌توانند از تاریخ دوشنبه 11/7/90 ساعت 10 صبح محل غرفه را تحویل گرفته و تا ساعت 20 روز چهارشنبه 13 مهر ماه غرفه‌سازی را پایان دهند.
  5. طبق قوانین نمایشگاه هرگونه ساخت و ساز، رنگ آمیزی و فعالیتی که باعث آسیب به محوطه شبستان شود در داخل شبستان ممنوع بوده و غرفه‌داران صرفا مجاز به نصب قطعات از پیش آماده شده هستند.
  6. شرکت‌های غرفه‌ساز موظفند چک ضمانت تخلیه معادل متراژ غرفه ضربدر 1.200.000 ریال را در زمان تحویل فضا به مدیریت امور غرفه‌ها تحویل دهند که پس از تخلیه فضا از طریق ستاد برگزاری مسترد می‌شود.
  7. با توجه به مشکل تامین برق مصلّی تهران میزان برق مصرفی هر غرفه محدود بوده و نباید بیشتر از 800 وات  باشد. استفاده از هرگونه لامپ رشته‌ای، هیتر، سماور، چای ساز و آب سرد کن برقی ممنوع است (آب سرد و آب جوش به صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران محترم قرار خواهد گرفت).

خدمات مدیریت امور غرفه‌ها در نمایشگاه

  1. مدیریت امور غرفه ها در زمینه‌ حمل و نقل کالا در داخل محوطه‌ نمایشگاه، نیروهای خدماتی با لباس فرم مشخص و چرخ دستی شماره‌دار، مطابق تعرفه‌ تعیین شده در اختیار غرفه‌داران محترم خواهد گذاشت.
  2. به ازای هر 9 متر مربع یک میز، دو صندلی نمایشگاهی، روشنایی و یک عدد کتیبه به هر غرفه تحویل داده می‌شود و در صورت نیاز غرفه، به امکانات بیشتر غرفه‌دار می‌تواند به امور غرفه‌های ستاد برگزاری نمایشگاه مراجعه نماید.

چگونگی عرضه و نمایش کالا

  1. نمایش و عرضه هرگونه کالا که معرفی و نمایش آنها مغایر با شئونات اسلامی است ممنوع  است.
  2. نوع پوشش و آرایش ظاهری کلیه غرفه‌داران باید طبق شئونات اسلامی بوده و غرفه‌داران مجاز به استفاده از پوشش غیر متعارف از قبیل کروات، پاپیون، روسری کوتاه، مانتوی کوتاه و ... نیستند.
  3. سیستم صوتی غرفه‌های نمایشگاهی به دلیل یکپارچه بودن نمایشگاه و جلوگیری از مزاحمت برای سایر غرفه‌ها، نباید بیشتر از 10 وات توان خروجی و یا بیشتر از شعاع سه متر قابل شنیدن باشد، در صورت مشاهده تخلف غرفه خاطی توسط مدیریت امور غرفه‌ها مشمول جریمه نقدی خواهد شد.
  4. غرفه‌داران حق دریافت وجه بابت نسخه‌های آینده، (پیش فروش) محصولات و آثار در دست تولید را در نمایشگاه نخواهند داشت. (عقد قرارداد و تفاهم نامه بلا مانع است)
  5. در دوران برگزاری نمایشگاه غرفه‌داران موظفند کالاها و وسایل ضروری خود را صبح‌ها از ساعت 7 صبح از درب شهید بهشتی به ورودی سالن انتقال داده و از ساعت 9:30 الی 10صبح به غرفه خود حمل نمایند.
  6. مسئولیت نگهداری کالاها از هنگام ورود کالاها تا خروج آنها از محوطه نمایشگاه در طول ساعت کار و بازدید از نمایشگاه به عهده غرفه‌داران است و پس از پایان ساعت کار درب سالن‌ها تا ساعت 9:30 صبح روز بعد پلمپ می‌شود. لذا کلیه مسئولین غرفه‌ها موظفند خود و یا نماینده آنان قبل از فک پلمپ سالن‌ها در محل حضور داشته باشند. هرگونه عواقب ناشی از عدم حضور به موقع بر عهده صاحبان غرفه‌ها است.
  7. هرگونه تبلیغ بدون اخذ مجوز از کمیته تبلیغات ممنوع است. (توضیحات بیشتر در بخش انتشارات و تبلیغات)

کارت شناسایی

  1. شرکت کنندگان در هنگام ثبت‌نام موظف به تکمیل اطلاعات غرفه‌داران جهت صدور کارت هستند، در غیر این صورت کارت تردد ایشان صادر نخواهد شد.
  2. برای ورود غرفه‌داران و کارکنان غرفه‌ها (جهت برپایی یا اداره غرفه) به محوطه نمایشگاه، در طول نمایشگاه کارت‌های مخصوصی (حداکثر به ازای هر 9 متر دو عدد کارت) صادر و به طور رایگان به آنان واگذار می‌شود.
  3. غرفه‌داران ملزم به نصب کارت ارائه شده به روی سینه خود هستند. در صورت مشاهده تخلف، حراست از ورود افراد بدون کارت شناسایی به داخل غرفه جلوگیری  می‌کند.
  4. متصدیان غرفه‌ها موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و در صورت عدم رعایت آن، ضمن اخذ کارت شناسایی توسط حراست نمایشگاه از حضور آنان در غرفه جلوگیری خواهد شد.
  5. کارت شناسایی به هیچ عنوان قابل واگذاری به غیر نیست و با متخلفان برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

 انتشارات و تبلیغات

  1. غرفه‌داران جهت نمایش و توزیع هر گونه اقلام تبلیغاتی شامل لوح فشرده، بلوتوث، کتاب، بولتن، بروشور، فیلم و نظایر آن در داخل غرفه در دوران برگزاری نمایشگاه باید در هنگام تحویل غرفه یک نسخه از کلیه اقلام تبلیغاتی را به کمیته ثبت‌نام ارائه کنند. پس از بررسی اقلام تبلیغاتی توسط کمیته تبلیغات نمایشگاه در صورتی که این اقلام با قوانین نمایشگاه مغایرت داشته باشد به غرفه‌دار اعلام می‌شود که از توزیع این اقلام تبلیغی خودداری نماید و در صورت تخلف، حراست نمایشگاه با وی برخورد قانونی کرده و از توزیع آن جلوگیری می‌شود.
  2. غرفه‌داران مجاز به تبلیغ برای کالاهای خود به روش تبلیغات سوء علیه کالاهای مشابه سایر غرفه‌داران نیستند.
  3. پرچم‌ها و علامات مربوط به غرفه‌داران باید در محدوده محل غرفه آنها نصب شود. نصب این علائم یا پرچم‌ها در مسیرهای اصلی و فرعی مجاز نیست.
  4. نصب و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات تبلیغاتی و سمعی و بصری که برای سایر غرفه‌داران ایجاد مزاحمت کند اکیدا ممنوع است.
  5. غرفه‌داران مجاز به نصب هیچ‌گونه تابلو و نوشتن شعارهای تبلیغی بر روی دیوارهای نمایشگاه نیستند. در صورت مشاهده نسبت به اخذ خسارت طبق تعرفه مصوب اقدام خواهد شد.
  6. تقدیم هدایا به مقامات و مسئولین بازدید کننده نمایشگاه صرفا از طریق کمیته تشریفات نمایشگاه صورت می‌پذیرد.
  7. غرفه‌داران در ارتباط با کلیه امور تبلیغات، انتشارات و اطلاع رسانی (اعم از امور رسانه‌های داخلی و خارجی) و تشریفات و برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه و استفاده از سالن‌های همایش و امثال آنها جهت هماهنگی و کسب مجوز، درخواست خود را به کمیته ثبت‌نام نمایشگاه ارائه کنند.

بیمه

  1. غرفه‌داران در نمایشگاه ملزم و موظفند کالاهای نمایشی خود را قبل از ورود به نمایشگاه تا سه روز پس از پایان کار نمایشگاه، توسط یکی از شرکت‌های بیمه کامل نمایند تا در صورت بروز خسارت احتمالی جبران شود. تصویر بیمه‌نامه جهت ثبت و نگهداری در پرونده در زمان تحویل غرفه به کمیته ثبت‌نام نمایشگاه می بایست ارائه شود. بدیهی است در غیر این صورت از ورود کالای متقاضی به نمایشگاه جلوگیری خواهد شد.
  2. غرفه‌داران مکلفند خسارات ناشی از آتش سوزی، سرقت و ... را که در نتیجه فعالیت یا اعمال کارکنان آنها در داخل یا محل نمایشگاه به ماشین‌آلات و تجهیزات و دکوراسیون غرفه و کالاهای نمایشی دیگران و بازدیدکنندگان وارد می‌شود را جبران نمایند.
  3. غرفه‌داران همچنین مسئول اتفاقات و تصادفاتی هستند که برای کارگران غرفه و عوامل خود اتفاق می‌افتد. ستاد برگزاری نمایشگاه  هیچ‌گونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

 امنیت

  1. درب سالن‌ها هر روز ساعت9:30 صبح برای غرفه‌داران (صرفا با ارائه کارت تردد غرفه دار) و ساعت 10 جهت بازدیدکنندگان باز می‌شود و ساعت پایان بازدید نمایشگاه 21 بوده و  راس ساعت ۲۱:30  درب‌های سالن‌ها پلمپ خواهد شد.
  2. ستاد برگزاری نمایشگاه  تدابیر ایمنی لازم را برای حفاظت کلی از سالن‌ها و غرفه‌ها در طول برگزاری نمایشگاه به کارخواهد برد. با این وصف توصیه می‌شود غرفه‌داران راسا نیز اقدامات احتیاطی مناسب را برای مراقبت از کالاها و وسایل خود در ساعت بازدید به عمل آورند.
  3. غرفه‌داران یا نمایندگان آنها باید در طول ساعت بازدید جهت مراقبت از کالاها و پاسخ‌گویی به سئوالات بازدیدکنندگان در محل غرفه خود حضور داشته باشند.
  4. غرفه‌داران مجاز به تعطیل نمودن غرفه، سالن و یا محل نمایش کالاهای خود در طول ساعات رسمی بازدید نیستند.
  5. به منظور مراقبت هر چه بیشتر از اشیای قیمتی پیشنهاد می‌شود غرفه‌داران مراقبت‌های ویژه و خاص معمول دارند.

 

آتش سوزی

  1. ستاد برگزاری نمایشگاه  ترتیبی اتخاذ کرده است که در طول مدت برگزاری نمایشگاه حداقل  یک ایستگاه آتش نشانی مجهز در داخل نمایشگاه دایر و آماده ارائه خدمات باشد.
  2. غرفه‌داران موظفند هرگونه اشیا قابل اشتعال (از قبیل جعبه‌های خالی و وسایل بسته بندی) را از محل نمایشگاه خارج نمایند.
  3. نگهداری چراغ‌های بدون حفاظ یا وسائل شعله‌زا در داخل غرفه‌ها و سالن‌ها ممنوع است. همچنین نگهداری مواد نفتی و سایر مواد آتش زا در داخل غرفه ممنوع است.
  4. به منظور افزایش ایمنی و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی و جلوگیری از سرایت آن به سایر غرفه‌ها، تمام متقاضیان موظف هستند که غرفه خود را مجهز به کپسول آتش‌نشانی نمایند. پس از بازدید کارشناس ایمنی  حراست و آتش‌نشانی در روز نخست نمایشگاه و تایید استاندارد کپسول از فعالیت غرفه‌های متخلف توسط  حراست نمایشگاه جلوگیری می‌شود.
  5. بدیهی است که از فعالیت غرفه‌های فاقد تجهیزات یاد شده ممانعت به عمل خواهد آمد.
  6. استعمال دخانیات در محوطه نمایشگاه ممنوع است.

 تخلفات

  1. فروش محصولات معیوب (خرابی لوح فشرده، کپی ناقص، و ...) یا ارائه اطلاعات غلط در مورد محصول به مشتریان تخلف محسوب شده و با متخلفین مطابق آیین نامه تخلفات برخورد خواهد شد.
  2. ستاد برگزاری نمایشگاه  مجاز است غرفه هایی  که مقررات را از لحاظ اخلاقی، انظباطی، اجرایی، و ارائه محصولات مجاز مطابق فرم لیست محصولات، رعایت نمی‌نمایند در هر زمان که صلاح بداند تعطیل نماید و در این صورت غرفه داران حق مطالبه مبالغ پرداخت شده (بابت اجاره غرفه و خدمات مرتبط با نمایشگاه) را نخواهند داشت.

    نحوه برخورد با تخلفات:
  • در صورت بروز تخلف از سوی غرفه داران برای بار اول تذکر کتبی صادر شده و از طریق  واحد حراست تحویل غرفه ها خواهد شد.
  • تکرار تخلف برای مرتبه دوم، جریمه نقدی معادل پنج درصد مبلغ غرفه را در پی خواهد داشت. جرایم مذکور قابلیت وصول از چکهای ضمانت غرفه داران را  نیز خواهد داشت.
  • در صورت تکرار تخلف برای مرتبه سوم، جریمه نقدی به مبلغ ده درصد مبلغ غرفه و در صورت لزوم تعطیلی موقت غرفه به مدت 24 ساعت بنا به تشخیص بر اساس نوع و میزان تخلف.
  • تخلف برای مرتبه چهارم مشمول تعطیلی دائم غرفه همراه با جریمه نقدی معادل پنجاه درصد مبلغ غرفه خواهد بود. در اینصورت کمیته رسیدگی به تخلفات می تواند غرفه دار را از حضور در نمایشگاه محروم سازد.

 تخلیه فضای نمایشگاه از کالا

  1. غرفه‌داران پس از پایان برگزاری نمایشگاه و اخذ برگه تسویه حساب از کمیته ثبت‌نام نمایشگاه موظف به تخلیه و خارج نمودن کالاها از غرفه‌ها تا ساعت 14 روز 24/7/90 است.
  2. غرفه‌دارانی که غرفه‌سازی داشته‌اند پس از پایان برگزاری نمایشگاه موظف به تخلیه غرفه و پاکسازی محوطه غرفه‌سازی شده حداکثر تا ساعت 20 روز 25/7/90 هستند.
  3. پس از اتمام نمایشگاه، شرکت کنندگان موظفند قبل از بسته‌بندی کالاهای سرمایه‌ای، از مدیر بخش خود درخواست نمایند تا اقلام مرجوعی را با فهرست ارائه شده تطبیق دهد و پس از آن نسبت به بسته‌بندی و خروج کالا اقدام نمایند.
  4. کلیه وسایل، کالاها و لوازمی که برای دکوراسیون غرفه‌ها به کار رفته است باید از غرفه‌ها خارج و غرفه، سالن یا فضای باز به همان صورت اولیه تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شود.
  5. چنانچه مشارکت کننده‌ای نتواند ظرف مدت مذکور غرفه خود را تخلیه نماید ستاد برگزاری نمایشگاه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری و خسارات وارده به کالاهای نمایشی نخواهد داشت.
  6. در صورت انتقال باقی مانده کالاها به انبار سرپوشیده و یا فضای باز هزینه‌های انبارداری طبق تعرفه محاسبه و دریافت خواهد شد.
  7. تبصره: در صورتی که به علت اختلاف از خروج اجناس شرکت کنندگان جلوگیری شود اجناس مورد مناقشه مشمول هزینه انبارداری خواهد شد.

 

 
هزینه‌اجاره غرفه و آیین نامه تخفیفات در اجاره غرفه

 

ردیف

                        نام بخش

قیمت پایه (به ازای هر متر)

1

نرم‌افزارهای رسانه‌ای

700.000    (ریال)

2

نرم‌افزارهای تلفن همراه

500.000    (ریال)

3

بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال

400.000    (ریال)

4

پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها

400.000    (ریال)

5

هنرهای دیجیتال

500.000    (ریال)

6

پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال

500.000    (ریال)

7

خانواده و فناوری اطلاعات

500.000    (ریال)

8

مراکز و مؤسسات ارائه دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال

700.000    (ریال)

9

بین‌الملل

 300    $

10

شهر دیجیتال

700.000    (ریال)

 *  نکته : بر حسب معیار‌های ذیل و با نظر مدیریت نمایشگاه، امکان برخورداری از حداکثر 45 درصد تخفیف وجود خواهد داشت:

  1. برگزیدگان ادوار گذشته  تا 20 درصد تخفیف
  2. مؤسسات فرهنگی دیجیتال تا 5 درصد تخفیف
  3. تولید کنندگان آثار در راستای راهبردهای محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا 20 درصد

 

شرایط حضور و محصولات ارائه شده (آیین نامه داخلی بخش‌ها)

 آیین نامه داخلی بخش نرم‌افزارهای رسانه‌ای

احراز شرایط ذیل برای حضور در بخش نرم‌افزارهای رسانه ای پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال الزامی می باشد.

  1. آثار و محصولاتی در نمایشگاه قابل عرضه خواهد بود که قبلا پروانه انتشار (یا گواهی ثبت برای محصولات تولید داخل) از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ نموده باشند.
  2. الصاق هولوگرام برای کلیه ی آثار ارائه شده در نمایشگاه الزامی می باشد (محصولاتی که تا کنون برای دریافت هولوگرام اقدام ننموده اند حداکثر تا پایان شهریور ماه فرصت دارند که برای دریافت آن اقدام نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.softreg.ir مراجعه نمایید.)
  3. متقاضی موظف و ملزم است که لیست محصولات مجاز به ارائه، که توسط کمیته بازرسی نمایشگاه به وی ابلاغ خواهد شد، را به همراه قیمت و درصد تخفیف مصوب هر محصول در قالب فرم لیست محصولات به نحو شایسته در غرفه خود در معرض دید بازدیدکنندگان نصب نماید بدیهی است فروش هرگونه محصول سخت افزاری یا نرم‌افزاری غیر مجاز و غیر از لیست مذکور تخلف محسوب میگردد.
  4. غرفه داران بخش های فروشگاهی مکلفند حداقل 20 درصد در مبالغ فروش محصولات خود به بازدیدکنندگان نمایشگاه تخفیف دهند.
  5. برای حضور در قسمت های بخش نرم‌افزارهای رسانه ای (عمومی، کودک و نوجوان، آموزشی و کاربردی) حداقل یکی از دو شرط ذیل الزامی است

-          حداقل 70 درصد از عناوین آثار ارائه شده با موضوع آن قسمت مرتبط باشد.

-          حداقل 15 اثر مرتبط با موضوع آن بخش توسط متقاضی ارائه شده باشد.

  1. متقاضی  فقط می تواند در یک بخش شرکت نماید.
  2. تنها تولیدکنندگان و یا نمایندگان قانونی آنها در بخش نرم‌افزارهای رسانه ای اجازه حضور را خواهند داشت.
  3. هر شرکت کننده تنها مجاز به ارائه محصولات خود می باشد. ارائه آثار فرد دیگری که خود در نمایشگاه حضور دارد خلاف مقررات است.
  4. آثار کاربردی خارجی صرفا در بخش نرم‌افزارهای کاربردی مجوز خواهند داشت، لذا شرکت هایی که دارای آثار فوق بوده و در قسمت های دیگر حضور دارند می توانند آثار کاربردی خارجی خود را از طریق نمایندگی عرضه نمایند.

متقاضیانی که دارای یکی از شرایط ذیل می باشند از اولویت ثبت نام و جانمایی برخوردار خواهند بود:

  1. برگزیدگان در دوره های قبلی جشنواره رسانه های دیجیتال
  2. مؤسسات فرهنگی دیجیتال ثبت شده یا دارای موافقت اولیه در جلسه کارگروه مربوطه
  3. شرکت مستمر در نمایشگاه های استانی ( به شرط نداشتن تخلفات عمده در نمایشگاه)

اشخاص حقیقی که دارای محصول تولیدی می باشند می توانند از خدمات رایگان (تعلق یک میز و صندلی بصورت رایگان در غرفه ی عمومی معرفی محصولات رسانه های دیجیتال) برای حضور در نمایشگاه استفاده نمایند. این دسته از افراد پس از تکمیل مراحل ثبت نام می بایست درخواست خود را به نشانی register@dmf.ir  ارسال نمایند.

تولید کنندگان نرم‌افزار که تاکنون نسبت دریافت گواهی ثبت نرم‌افزار و یا مجوز انتشار از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ننموده اند و ارائه دهندگان خدمات و محصولات سخت افزاری، اجازه ی حضور در بخش نرم‌افزارهای رسانه ای را نخواهند داشت.

 

آیین نامه داخلی بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه

تنها تولیدکنندگان و یا نمایندگان قانونی آنها که که شامل گروه‌های ذیل، مجوز حضور در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه را خواهند داشت:

  1. تولیدکنندگان نرم‌افزارهای تلفن همراه که نسبت به اخذ گواهی ثبت نرم‌افزار از دبیرخانه ثبت نرم‌افزار اقدام کرده و برای محصولات خود هولوگرام دریافت کرده باشند. (فقط محصولات دارای هولوگرام مجوز ارائه و فروش در نمایشگاه را خواهند داشت)
  2. شرکت‌ها و مؤسسات ارائه دهنده خدمات تلفن همراه دارای مجوز فعالیت از سازمان تنظیم مقررات رادیویی
  3. شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه با نرم‌افزار‌های ویژه
  4. اپراتورهای تلفن همراه دارای مجوز فعالیت از سازمان تنظیم مقررات رادیویی
  5. نشریات و روزنامه‌های مرتبط با تلفن همراه
  6. آموزشگاه‌های مجاز مرتبط با تولید نرم‌افزار و محتوای تلفن همراه

شرکت‌هایی که صرفا محصولات و خدمات سخت‌افزاری تلفن همراه را ارائه می‌دهند مجاز به حضور در این بخش نیستند.

آیین نامه داخلی بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها

پیش شرط لازم برای حضور در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها ثبت اطلاعات سایت در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران به نشانی www.samandehi.ir است.

پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌هایی که در یکی از زمینه‌های ذیل فعالیت می‌کنند، می‌توانند در بخش پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها نسبت به اخذ غرفه اقدام کنند:

1.   فعالیت‌های اجتماعی (مانند خانواده، کودکان، آموزش و پرورش و ...)

2.   ترویج اسلام و معارف اهل بیت و ایجاد و اعتلای معرفت دینی

3.   مبلّغ و مروّج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس

4.   مبلّغ و مروّج ارزش‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام و رهبری

5.   مبلّغ و مروّج فرهنگ مهدویت

6.   فناوری اطلاعات و صنایع وابسته

7.   علمی، پژوهشی و آموزشی

8.   مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی

9.   مبلّغ و مروّج سبک زندگی ایرانی – اسلامی و حوزه تمدن ایرانی – اسلامی

10. مبلّغ و مروّج ایران شناسی و میراث فرهنگی

11. مبلّغ و مروّج فرهنگ و اندیشه

12. پایگاه‌های مروّج ادبیات، خط و زبان فارسی

13. پایگاه‌های فعال در راستای تقویت بنیان خانواده و فرهنگ حجاب و عفاف

14. پایگاه ها با مخاطب جوان

15. پایگاه‌های هنری

16. پایگاه‌های تفریحی و سرگرمی

17. پایگاه‌های دایره المعارف اینترنتی و دانش‌نامه بر خط

18. پایگاه‌های مبلّغ و مروّج فرهنگ ایرانی - اسلامی به زبان غیر فارسی

19. جامعه‌های مجازی (شبکه اجتماعی، خدمات دهنده وبلاگ، گفتگوی اینترنتی، تالارهای گفتگو(forum) و ...)

20. موتورهای جست‌وجوی ایرانی

21. خدمات دهنده رایانامه (پست الکترونیک) فارسی

22. گروه‌های اینترنتی فعال در موضوعات فرهنگی، هنری و اطلاع رسانی

23. فروشگاه‌های اینترنتی محصولات فرهنگی

 با توجه به محدودیت فضا در این بخش اولیت واگذاری غرفه بر اساس زمان ثبت‌نام و مطابقت بیشتر با راهبردهای محتوایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

برگزار کننده در جانمایی، تعیین متراژ و واگذاری غرفه اختیار تام داشته و در صورت کاهش متراژ درخواستی و عدم تحویل غرفه پس از ثبت‌نام، مبلغ پرداخت شده، حداکثر یک ماه پس از پایان نمایشگاه توسط ستاد برگزاری نمایشگاه به ثبت‌نام کننده پرداخت خواهد شد.

خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی خبری تحلیلی، فروشگاه‌های الکترونیک و سایت‌های اطلاع رسانی شرکت‌ها و مؤسسات (غیر فرهنگی) مجوز حضور در این بخش را ندارند.

 

آیین نامه داخلی بخش هنرهای دیجیتال

فعالان حوزه هنرهای دیجیتال که در یکی از شاخه‌های ذیل فعالیت داشته و به ارائه محصولات و خدمات می‌پردازند مجوز حضور در بخش هنرهای دیجیتال را خواهند داشت:

  1. پویانمایی رایانه‌ای
  2. تولید نماهنگ، ویدیو آرت و گرافیک موشن
  3. جلوه‌های تصویری ویژه با استفاده از فناوری‌های دیجیتال
  4. عکاسی، گرافیک و نقاشی دیجیتال
  5. مولتی ویژن، مولتی اسکرین و هرگونه نوآوری و خلق هنری در فضای دیجیتال
  6. میکس و صداگذاری فیلم (کوتاه و بلند) نماهنگ، پویا نمایی و ... با استفاده از فناوری‌های دیجیتال
  7. ساخت قطعات موسیقی با استفاده از فناوری‌های دیجیتال
  8. تولید کنندگان و واردکنندگان محصولات سخت افزاری ویژه هنرهای دیجیتال
  9. آموزشگاه‌ها و مراکز علمی فعال در زمینه هنرهای دیجیتال

 شرکت کنندگان بخش هنرهای دیجیتال مجوز فروش محصولات خود را در نمایشگاه نداشته و صرفا می‌توانند نسبت به معرفی و ثبت اطلاعات متقاضیان محصولات اقدام کنند.

برگزار کننده در جانمایی، تعیین متراژ و واگذاری غرفه اختیار تام داشته و در صورت کاهش متراژ درخواستی و عدم تحویل غرفه پس از ثبت‌نام، مبلغ پرداخت شده، حداکثر یک ماه پس از پایان نمایشگاه توسط ستاد برگزاری نمایشگاه به ثبت‌نام کننده پرداخت خواهد شد.

 

آیین نامه داخلی بخش بازی‌های رایانه‌ای

تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای داخلی که مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت غرفه در این بخش اقدام کنند.

ناشرین بازی‌های رایانه‌ای خارجی با دوشرط ذیل می‌توانند محصولات خود را صرفا در غرفه‌ای که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شده در نمایشگاه ارائه دهند:

الف) ناشرین بازی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب) اخذ نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای ایران (ESRA) برای بازی‌های مورد نظر ناشر

به منظور عرضه بازی‌های رایانه‌ای خارجی در نمایشگاه می‌توانید درخواست خود را در قالب جدول ذیل به علاوه اطلاعات کامل ناشر، به نشانی رایانامه register@dmf.ir  ارسال کنید:

ردیف

نام ناشر

نام فارسی بازی

نام لاتین بازی

رده بندی ESRA

رده بندی ESRB

 

 

 

 

 

 

 

آیین نامه داخلی بخش پژوهش، فناوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال

شرکت‌ها و مؤسسات حوزه‌ رسانه‌های دیجیتال که در یکی از زمینه‌های ذیل فعالیت می‌کنند می‌توانند نسبت به دریافت غرفه در این بخش اقدام کنند.

1.    مؤسسات پژوهشی، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی

2.    پارکهای علم و فنآوری

2.    شرکت‌ها و مؤسسات دانش محور

4.    شرکت‌های دارای نوآوری

5.    شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزار‌های مربوط به رسانه‌های دیجیتال

6.    شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری و مراکز رشد

7.    نوآوران و مبتکران   بنیاد ملی نخبگان

 شرکت‌ها یا اشخاصی که محصول برای فروش دارند اجازه فروش محصولات خود در این بخش را نخواهند داشت.

 

آیین نامه داخلی بخش شهر دیجیتال، اصلاح الگوی مصرف

سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی که خدمات خود را در غالب یکی از زمینه‌های ذیل و بصورت الکترونیک به مردم ارائه می‌دهند می‌توانند در این بخش نسبت به اخذ غرفه اقدام نمایند:

1.         خدمات الکترونیکی دستگاه‌های دولتی

2.         بانک‌ها و موسسات مالی مجاز ارائه دهنده خدمات الکترونیک

3.         گردشگری الکترونیک

4.         آموزش الکترونیک

5.         خدمات مذهبی و فرهنگی الکترونیک

6.         تجارت الکترونیک

هدف از این بخش معرفی فرصت‌های فناوری اطلاعات و فرهنگ سازی استفاده از خدمات الکترونیک در میان عموم مردم می‌باشد. لذا شرکت کنندگان در این بخش باید تمهیدات لازم برای آموزش خدمات خود به بازدیدکنندگان را بیاندیشند.

شرکت کنندگان نمایشگاه می توانند جهت هماهنگی برگزاری کلاس آموزشی، درخواست خود را از طریق رایانامه register@dmf.ir  ارسال نمایند.

برگزار کننده در جانمایی، تعیین متراژ و واگذاری غرفه اختیار تام داشته و در صورت کاهش متراژ درخواستی و عدم تحویل غرفه پس از ثبت نام، مبلغ پرداخت شده، حداکثر یک ماه پس از پایان نمایشگاه توسط ستاد برگزاری نمایشگاه به ثبت نام کننده پرداخت خواهد شد.

 

آیین نامه داخلی بخش مراکز و مؤسسات ارائه دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال

مراکز و مؤسسات و شرکت‌های فعال در زمینه‌های ذیل می‌توانند نسبت به اخذ غرفه در بخش مراکز و مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات رسانه‌های دیجیتال اقدام کنند:

 1.   تکثیرکنندگان حامل‌های رایانه‌ای

•   مراکز تکثیر به روش تولید از پیش ضبط شده (Replication) حامل رایانه‌ای (تولیدکنندگان استمپری)

•   مراکز چاپ روی حامل‌های دیجیتال

•   مراکز بسته‌بندی حامل‌ها و تهیه ابزار بسته‌بندی

2.   مراکز ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه (ارسال پیام کوتاه به صورت انبوه) که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی باشند.

3.   مراکز ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب (Hosting) در ایران که دارای مجوز PAP از سازمان تنظیم مقررات رادیویی باشند. (در نمایشگاه صرفا مجاز به معرفی خدمات میزبانی وب داخل ایرانی هستند)

4.   مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات ثبت دامنه

5.   فراهم کنندگان دسترسی پهن باند به اینترنت (ADSL و WIMAX) که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیویی هستند.

6.   مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات بلوتوث

7.   مؤسسات فرهنگی دیجیتال که دارای مجوز نشر دیجیتال برخط از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

8.   بهره‌برداران از تلفن هوشمند (IN) مانند تلفن قصه‌گو، دیکته‌گو و ... دارای مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال

 

نحوه ثبت‌نام در نمایشگاه پنجم

1- مطابق راهنمای ثبت نام، کلیه امور مربوط به ثبت‌نام در نمایشگاه (درخواست اخذ غرفه/ درخواست برپایی و یا شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌ها / ارائه پیشنهاد و انتقاد) از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره و نمایشگاه به آدرس www.dmf.ir انجام خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کمیته‌ ثبت‌نام نمایشگاه از طریق پست الکترونیک
register@dmf.ir یا شماره‌ 88319839 و 7 - 88321756 تماس حاصل فرمایید.

2- آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه: تهران- خیابان سمیه - نرسیده به خیابان شهید مفتح-  پلاک 76- ساختمان شماره دو مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - تلفن تماس: 64-62-88846960

روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
۱۵ شهریور ۱۳۹۰ ۱۸:۰۲
  • نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500